06 March 2011

What are words?

Assalamualaikum.

Hari ni kerja penat gila. Penat dia rasa macam tengah training rugby lepas makan tengah hari. Senak wa cakap lu! Bayangkan, tengah-tengah panas terik korang ke hulu ke hilir buat kerja-kerja berat non-stop for 3 till 4 hours. Pastu, aku dapat tahu bulan ni aku takde off-day langsung. Even for a day!  *Pergh, gua rasa macam nak nangis. And I'm pretty sure, korang patut rasa sama apa yang aku rasa tau.

Trivia pasal OB:

Satu benda yang aku perasan,
aku tak boleh tido malam kalau badan aku terlalu letih. I don't know why.

Pernah 1 hari tu,
aku kerja dari pukul 7 pagi - 10 malam. Yes, 13 hours non-stop! Balik rumah je, aku terus baring atas katil laju-laju dengan harapan nak tido secepat mungkin. Namun impian tersebut tak tercapai. Dan-dan pulak mata aku terus jadi segar bugar. Masa tu, aku rasa macam loser je. Sial ah. Hanya loser je yang tak boleh tido malam. Last-last aku tertido jugak, tapi masa tu dah pukul 3 pagi. Gila apa nak tido pukul 3 pagi? Time tu, sepatutnya aku tengah bertahajjud kott. Ehem.

Dan,
disebabkan hari ni aku kerja berat gila, aku terpaksa menikmati kesegaran mata ni lagi. Actually, memang aku dah biasa macam ni. Tapi masalahnya, sebelum ni aku tak pernah takde rehat langsung even for a day. I mean, I need a day to rest kaw-kaw punya.

Provokasi.
Saya perlukan cuti BOSS! Setiap hari otot-otot saya asyik membesar je. Saya taknak lah Azeem jelous ngan saya lepas ni. Beliau boleh touching tau kalau beliau tengok bisep saya besar mana sekarang. Beliau dah la suka seprak saya. Boss tak kesian kat dia ke?

*seprak = sepak
  macam biasa, perkataan baru dari Azeem lagi.

No comments:

Post a Comment