24 March 2011

Review SiaLAN

Assalamualaikum.

Memandangkan semalam telah pun keluar result SPM, aku rasa aku patut tulis entri pasal beliau jugak lepas tengok blog-blog lain semuanya penuh dengan entri keSPMan dorang.

Review 1: Totally 11A. Akhirnya. Setelah sekian lama aku berusaha, aku berjaya juga. Syukur alhamdulillah, kejayaan aku dikongsi bersama member-member aku yang lain. Terima kasih kepada ibu bapa dan keluarga, semua guru (dari guru tadika sebab ajar ABC sampai lancar, guru sekolah rendah sebab paksa aku hafal sifir 24 sampai lancar, guru sekola menengah sebab banyak bagi kata-kata semangat walaupun pernah sebelum ni aku gagal beberapa kali). Member-member sesama kepala juga tidak ketinggalan. Trimas to all.

Review 2: Kalau dulu, UPSR gua dapat 5A, semua orang bangga dengan gua. SBP, MRSM, Sekolah Bestari semua berebut nak amik gua masuk sekolah dorang. Tapi gua tak demand, gua pilih SBP je. Kalau dulu, PMR gua dapat 9A, gua rasa macam dunia ni gua yang punya. Lepas amik result, gua pilih je nak barang apa, parents gua sanggup tanggung. Tapi gua tak demand, gua pilih BlackBerry je. Walhal masa tu, parents aku masing-masing pakai Nokia 3310 lagi.

          Tapi semalam. Bila gua amik je result SPM gua, gua tengok gua just dapat 7A+ 1A 1A- 2B+ je. Gua rasa macam loser bila tak dapat straight A's. Gua gagal bahagiakan parents gua. Gua rasa down gila bila gagal macam ni. Gua taktau nak hadapi semua ni macam mana. Pagi tadi gua bangun, gua nangis lagi sebab gua ingat result tu mimpi gua je. Rupa-rupanya kenyataan. Gua nangis lagi. Allah tak makbulkan doa gua ke? Gua bukan tak bersyukur, tapi gua rasa gua berhak dapat straight A's.

Review 3Malam ni saya nak tidur sambil pegang slip result SPM boleh tak? Malam ni saya nak tidur dengan senyuman. Allah, terima kasih untuk segalanya. Alhamdulillah.

          Hari ni saya bangun dengan senyuman di muka, jelas tergambar kegembiraan saya. Saya tidur lena tanpa sebarang gangguan dan bermimpikan yang indah. Saya mimpi kahwin dengan Lee Min Ho. Ohh, bahagianya hidup ini.

*****

Review 4:
 
Beeepppp.... (bunyi chatbox fesbuk)

"Dale, amacam. Kau dapat berapa?"

"Err, aku sikit je."

"Yelah, tapi berapa?"

"1 je. Aku dapat hidayah dari Allah untuk pakai tudung. Alhamdulillah, Allah masih sayangkan aku."

"Cilake. Kau cakap apa ni setannnnn...."

6 comments: