08 March 2011

Cleaner baru UPSI

Assalamualaikum.


**********

"Pusing trolley tu dulu." Arah MissBoss.

Brader tu steady pusing trolley tu laju-laju walaupun berat macam Maman.

tiba-tiba,
Ktangg-tangggg-burshhhh..

Cilake. Tong air tumpah! Depan lif pulak tu. Memang orang ramai la kan.

Beliau kaget kejap. MissBoss dah nganga-nganga mulut macam kagum tengok Safee Sali jaringkan gol.

Brader tu masih tenang. Then, MissBoss naik lif laju-laju cari mop lantai & cleaner stuff. Beliau hanya perhati gerak-geri air yang mengalir sambil mengecilkan sedikit mata beliau.

After 3 minutes.
MissBoss pun sampai. Beliau bawak turun 2 mop lantai. Now, secara rasminya brader tersebut terpaksa mop balik air yang tumpah tu. Gila betul. Banyak do, lebih kurang setengah tong air besar. Dah la air sirap. Pergh, terliur je tengok benda tu menari-nari atas lantai.

Orang yang lalu lalang ternyata sangat busybody untuk mengetahui perkara sebenar yang terjadi. Kelihatan riak wajah brader tersebut penuh dengan keinsafan dan kefakkkan menjawab setiap persoalan yang ditanya. Penyabar gila brader ni. I'm bet, kalau korang sendiri pun mesti dah kelam kelibut kan? Haha.

Hampir 15 minutes beliau mop lantai tu sampai bersih. Actually, lebih bersih dari yang asal. Shining je orang tengok. Cukup bulan boleh dapat offer jadi cleaner aku rasa ni.

Melihat cara beliau mop lantai, memang ada bakat semulajadi la. Acik cleaner tu sendiri mop tak macam tu. Dasyat betul brader tu. Aku berkenan betullah nak kenal dengan dia. Rasa macam motivated je.

**********

"Dik, tolong lap sikit cermin tandas tu. Tak berapa nak shining la. Hari ni ada special guess datang." Ujar 1 suara yang memang aku tak kenal kepada aku dari belakang.

"Ehh, apa pulak? Saya catering je puan." Jawab aku dengan penuh ikhlas.

"Laa yeke? Tapi bukan awak ke yang mop air tumpah kat depan lif tadi?" Jelas perempuan tersebut.

Errr...                        

2 comments: