05 March 2011

Minggu ni

Assalamualaikum.

‎"Carilah duniamu seolah-olah engkau akan hidup selama-lamanya dan carilah akhiratmu seolah-olah engkau akan mati esok pagi" - Hadis Riwayat Ibnu Asahin

Minggu ni busy.
Work, work, and work! Pergh, workaholic gila! Mestilah, nak cari duit bukan senang tahu. The first income I've got, was motivated me to work harder. Tak macam OKTS, sejak join bisnes beliau hari-hari kira duit. Sial. Dulu masa sekolah, 8 x 8 pun taktau. Sekarang main ribu-ribu dah. Uhhh, gua jeles babe. Serious.


Minggu ni takde off.
Bagus! In fact, kerja di hari sabtu ahad can make more money. Dan yang jadi masalah sekarang is ex-classmate aku nak berkempen sabtu ahad depan. Adoi, camne haa? Gua baru nak berkerjaya sikit masa tu. Hmm, tapi bila fikir-fikir balik better aku amik cuti je. Sebab apa? Sebab, duit boleh cari tapi kenangan tu bila lagi nak cari. Bukan senang nak kumpul ramai-ramai lagi. This is the time!


Minggu ni terpaksa postpone segala projek amal yang dirancang.
The thing you should do when you've money is keep earning. Actually memang banyak yang aku plan nak buat / beli. Tapi, why not I'm just keep earning then i've could do anything with it. I'm just hope the money having sex in my wallet, so the value will increasing.


Minggu ni suka tertidur petang.
Disebabkan banyak kerja pastu balik pun lewat petang. Aku selalu tertidur petang. Lebih spesifiknya, lagi sejam atau setengah jam nak maghrib, aku boleh tertidur. Dengan itu, minggu ni aku tak sempat lagi nak join bapak aku pergi berjemaah di masjid. Ciss, sanggup beliau pergi tanpa kejut aku!


Dan,


Minggu ni tak sempat lagi nak berbual mesra bersama cahaya.
I'm miss her so much. Selalu aku call beliau pun dalam pukul 12.00 pagi camtu. Tapi disebabkan minggu ni beliau menduduki peperiksaan, so aku taknak kacau dia study. Anyway, gudluck for you cahaya. 




Aku dah mula rasa alam dewasa macam mana.
Semuanya tak seindah yang diinginkan.
Tapi apa-apa pun, life is happen, so then make it happen.
Do anything you wants to before the time passed away.

No comments:

Post a Comment