07 March 2011

Rembesan Matt Dallas

Assalamualaikum.


**********
-Mr. Azeem


"Aku mula-mula tengok kau masa kau baru masuk sekolah ni dulu, rasa macam nak sepak-sepak je kau do."

"Haha, asal pulak?"

"K*m*k, kau badan kecik tapi muka macam perogol. Ganas je."

"Kepala hotak kau! Ini muka tak pernah buat onar lagi tau."

"Ahh, aku tetap tak puas hati jugak. Dulu masa aku tengok kau ada misai rasa seram je. Dengan jambang tak sekatanya. Pergh.."

"Haha, b*b* do dia ni."

"Betul do. Aku rasa kau tak sesuai la cukur misai. Sebab, bila kau cukur misai kau tak nampak ganas macam dulu. Keperogolan kau hilang. Plus, badan kau dah la kecik."

Pergh, ni lagi sorang.
Since form 4 lagi beliau dah start bukak kes berprofil tinggi ni. Aku musykil, betul ke muka aku nampak tua? Matured sebelum usia? Gila betul, tak dapat aku bayangkan kalau ianya betul.




**********
-Mr. Anon (tak sempat nak tanya nama)


"Dik, nama kau siapa?"

"Fadhil."

Tak sempat aku nak tanya nama beliau balik, beliau terus soal siasat aku laju-laju.

"Kau umur berapa?"

"18, tengah tunggu result SPM."

"Ciss, kau biar betul dik. Mati-mati aku ingat kau dah tua."

"Ehh, takde lah bang. Ni muka banyak suci kott. Muda lagi."

"Haha. Aku ingat, kau badan kecik tapi umur 24. Muka kau matured do. Muka tua."

"Pergh, cilake gak makhluk ni rupanya. Muka tua katanya." Bentak aku dalam hati.

Lantas dengan itu,
aku terus pergi tandas tengok muka aku betul-betul. Hmm, still ada macam Matt Dallas lagi. Tapi apsal dia kate aku nampak tua? Ni yang pakcik heran ni.

lebih kurang camni laa


Tetiba,
sambil-sambil aku mengayakan gaya Mr. Universe masa mandi tadi, baru aku perasan.

Cilake.

Aku lupa cukur misai.

2 comments: