26 February 2011

Syndrome penduduk hostel

Selalunya, budak-budak lelaki yang stay hostel ni kacak, penyayang, baik hati, awesome dan tidak ketinggalan alim. *Kiranya, aku pun trgolong dalam group ni jugak la kan.
Here the things you should know how to identify the hostelicas are:

1) Beliau mesti salah seorang yang kuat tido punya lah. Tak wajib kalau stay hostel tapi takde habit ni. Kan kan kan? Alaa, macam la hamba taktau.

Experiment: Dulu sebelum aku stay hostel, aku kutuk budak-budak ni bukan main lagi. Ini kutuk makan dalam punya. Tapi bile aku sendiri yang stay hostel, I just don't know how can I've this habit. Nak kata hobby tak pulak. Aku rasa ni memang identity pelajar hostel la kott.


2) Beliau mestilah daripada salah seorang yang suka copy/paste. Benda ni biasalah kan, siapa tak pernah buat tipu la. Aku tikam perut kau pakai straw kang!

Experiment: Benda alah ni aku rasa semua orang pernah buat. Tapi, bagi budak-budak yang stay hostel, perkara ni dah macam 'aur dengan tebing' dah. Kalau tak buat, kira dah cari maut la tu. In fact, aktiviti ini mendapat rating paling tinggi dalam carta billboard hostel. Waktu climax bagi aktiviti ini dalam anggaran pukul 12.00 hingga 2.00 pagi.

3) "round round in the world, shalalalaa..." Korang kalau keluar time pagi-pagi buta kat pekan ke apa ke, kalau ternampak budak-budak yang pakai baju retak seribu tu tak syak lagi memang budak hostel tengah fly la tu. Sebab apa retak seribu? Yelah, dorang dah bersusah payah mengharungi rintangan untuk ke tempat dia berada sekarang.

Experiment: Mase aku form 2, ada member aku yang kelaparan fly untuk mencari nasi lemak. Okay, nawaitu tak salah. Aku terima tu. Tapi, lepas je beli nasi lemak tu, dorang boleh plan bersiar-siar menghirup zarah-zarah dingin kat tengah-tengah pekan. Malang memang tak berbau, masa dorang tengah jalan kebetulan polis tengah buat ops 'tangkap bapok'. Last-last, semua sekali kantoi fly. Bodoh, semua kene buang hostel atas kesalahan fly bersama bapok. *Paling tak boleh bla, member-member aku tu terpaksa makan nasi lemak dalam van polis.



4) Hubungan mereka dengan maggi, milo fuze dan biskut cap Hap Seng bagai 'isi dengan kuku'. Setiap loker kalau korang check, at least mesti ada 1 la benda ni.

Experiment: Awal bulan / bile parents datang, mesti dormates buat muka riak, bakhil dan kejam. Cilake, locker masing-masing penuh je bekalan. Kau tengok esok. Comfirm tinggal separuh. Dan lebih sadis lagi abis semua. Sebab apa? Kena paw dengan senior laaa. Malam tu sure senior tido lambat punya lah. Masing-masing buat 'ops bekalan' sendiri. Nasib baik aku tak pernah kena. HAHA

5) Low mentaliti. Terdiri daripada gay mahupun lesbian.

Experiment: Di suatu malam yang dingin bagai di benua Antartika, member sekatil aku tetiba menjerit antara dengar tak dengar. Aku yang tidur bahagian bawah pun lantas terjaga. CILAKE! Rupa-rupanya, ada sorang budak gay, nak pedajal alat sulit beliau. Sempat jugak la beliau tendang kepala budak tu. Pergh, aku fikir nasib baik member aku tu sedar ada orang nak bukak seluar dia. Kalau tak, dah tak teruna la dia sekarang. Haha. Esoknya, budak gay tu kena ragging dengan senior. Padan muka! In case, benda tu jadi rahsia antara kami bertiga je. Kalau tak jatuh maruah member aku sorang tu. *Nasib baik aku tido katil bawah hari tu, kalau tak ....


Err, cukup la kott. Nanti aku tulis panjang-panjang kene block pulak sebab dikategorikan 18sx. Korang pernah mengalami tak sindrom yang ke-5 tu? Ke korang yang si gay tu? Hehe

No comments:

Post a Comment