16 February 2011

Karim yang tak berapa nak Corner

Hello guys.

As ussual, lepas subuh aku terus pergi kerja. Sampai-sampai kedai je, aku tanya boss hari ni berapa banyak order. Alangkah hampanya hati aku, bile dia cakap,

"Erm, hari ni pagi order ada 1 jelah. Dekat bilik BPKHA. Hantar dalam pukul 10 pagi, untuk 51 orang okay."  Kata beliau sambil menyedut asap Benson & Hedge yang aku tolong belikan semalam.



"Ciss, bosan la aku hari ni. Pagi ada 1 order je nak kene hantar. Lepas hantar taktau nak buat apa dah." Rajuk aku dalam hati.

Lepas boss jawab pertanyaan aku, aku terus pergi belakang untuk setting apa yang patut. Agak-agak dalam setengah jam kemudian aku siap setting, aku keluar mintak Anne Khalid teh tarik. Pelan-pelan aku hirup teh tarik yang tak berapa nak tinggi buih dia tu. Tunggu punya tunggu, dah dekat pukul 10 pagi. Aku dengan anak boss pun pergilah hantar order. Usai sudah, lepak kedai aku termenung je memanjang. Takde benda dah nak dibuat. Selalu time-time macam ni aku tengah hantar order lagi.

Aku termenung dengan penuh istiqamah, macam-macam yang bermain di benak fikiran aku. Kadang-kadang tu, ada persoalan yang tiada jawapan untuk dijawab. Tiba-tiba aku tertarik dengan 1 couple ni. Dorang datang nak lunch. Aku tengok awek brader tu sikit punya cun; pakai baju kurung merah + tudung labuh. Muka pulak putih-putih camtu, ayu je aku tengok. Pakwe dia biasa-biasa je, rambut mohawk siap cacak-cacak belakang lagi. Garang gua cakap derr. Okay, tak sempat pun dorang nak pilih tempat duduk, ada dalam 3 orang lelaki(member brader tu) ajak join dorang sekali. Yang aku hairan, macam mana brader tu boleh setuju untuk join sekali dengan member-member dia walhal jelas sekali awek brader tu tampak tidak selesa. Nak taknak awek dia duduk jugak la kan, masa tengah makan-makan brader-brader tu buat lawak pastu gelak gila kuat macam tak sedar yang si awek ada disitu. Awek tu aku tengok gelak pun tak, sesekali senyum je.




"Ohh, come on lah brader. Awek kau sikit punya sopan aku tengok, takkan camtu kau ajak dia bergaul dengan member kau. Asbestos sungguh." Carut aku dalam hati.
Tapi bila aku fikir-fikir balik, apasal aku nak emo tetibe pulak ni? Awek tu bukan awek aku pun! HAHA. Sial, nampaknya aku terlalu jelous melihat brader tu ada awek yang perfect di mata aku. Nasib baik, saka aku tak keluar, kalau tak mau terkencing dalam seluar brader tu. Well, aku tau korang takkan bace pun blog ni, tapi aku just nak cakap,
"Tahniah bro, lu memang superb dapat awek macam tu. Harap korang bahagia hingga akhir hayat!"

Tanpa aku sedari, air mata aku mula mengalir titik demi titik. Okay, itu tipu. 

2 comments: