30 April 2011

1000 tahun

Assalamualaikum.

*****
Tetengah sedap aku terlentok sebelah driver dek kepenatan terlebih OT, tetibe aku tersentak. Aku hulur kepala luar tingkap. Hanya desiran angin kuat berlagu di telinga. Aku kembali act to normal. Ahh, asal lain macam ni! Petang petang camni, boleh pulak on air lagu ni, semangat aku boleh naik bai dengar lagu ni. Mata terus segar macam dah tidur 1000 tahun. Api Surya menyala, zarah zarahnya sopan masuk dalam badan. Heaven.


Lagu ni memang haunting semangat aku ok.

Oh, ya. Selamat hari pekerja bagi semua yang bekerja.

6 comments:

  1. 1st time aku dengar lagu mati hidup kembali-butterfingers, aku rasa macam reborn semangat.
    baru ni aku down gile, aku dengar lagu jumpstart-the kids wear crowns.aku rasa macam nak nak lompat yang terus bersemangat.
    muzik memang berkuasa memberi kesan psikologi.

    ReplyDelete
  2. yes, sudah terbukti melalui kaedah saintifik dah pun.

    ReplyDelete
  3. aku pulak macam nak gi the Haven...

    ReplyDelete
  4. cehh, tau la semayang subuh.
    HAHA

    ReplyDelete