20 April 2011

Malam

Assalamualaikum.

*****
Bersandar pada lampu jalan
Bunyi sang malam sungguh indah
Melihat kelawar terbang bebas nun di atas
Aku yang di bawah seakan rasa kosong
Bagai menunggu buah epal gugur ke tanah
Molekul bebas bertukar ganti mengisi setiap genap ruang tubuh
Embun berarak turun ke bumi
Entah kemana, aku pun tak pasti
Angin menghembus pucuk rambut
Terasa tenang
Dan bebas

Aku puas
Puas menikmati keindahan malam ini

Masa berlalu
Aku terasa sunyi.

Ya, malam yang sunyi.
Aku akan rinduinya.
Where are you cahaya ?

10 comments:

  1. kenapa gelap gulita..kerana kita didalam gua..
    aku suke bila malam sunyi..kau pun kan? ahaks

    ReplyDelete
  2. gua apa? haa, itu kita taktau! haha

    suka? sangat ok!

    ReplyDelete
  3. nigina- tumpang je?

    s.u.h.a- i'm waiting

    ReplyDelete
  4. dah padamkan lampu bilik? switch-on balik.

    malam semakin dingin pada setiap malam yang lain.malam ini biar ia lebih dingin.

    ReplyDelete
  5. jangan biar malam telan cahaya kamu.

    =)

    ReplyDelete
  6. ghost- tak rock ah tido bukak lampu.

    hero- berani dia telan?

    ReplyDelete
  7. aku bukan suruh ko tido,aku suh ko bangun balik.

    ReplyDelete
  8. ahh, aku tak kira. aku nak tido jugak!

    ReplyDelete