22 May 2011

Tolak laju laju

Bukan lucah haaa 


Lunch semeja bersama family bukanlah menjadi kebiasaan di rumah aku. Tapi hari ni lain. Mak menpertaruhkan paceri nenas + ikan goreng yang tak mampu membuatkan seluruh isi rumah butthurt.  Superb gua cakap.

Usai makan, ayah terus menolak pinggan beliau yang kosong ke arah aku. Gaya keangkuhan beliau terpancar sedikit. Tak lama kemudian disusuli oleh mak.

Aku mula paham kehendak mereka.

"Amboihh, laju je tolak."

Mak mencetus,
"Alah, hari ni kan awak last kat rumah. Esok takde dah. Rindu rindu lah kami."

Ciss, taktik kotor ni. Takpe, takpe.

8 comments:

  1. aku baca tiga kali still tak faham.
    maaf, aku dah cuba..

    ReplyDelete
  2. ah sedap!!!tapi nama dia pajeri kot?

    daftar masuk matriks ke?

    ReplyDelete
  3. hahahaha biasa lah tu gua pun buli adik kesayangan

    ReplyDelete
  4. kene basuh pinggan ke tambah nasi. kompius. -_-

    ReplyDelete
  5. untunglah dapat makan dengan family oit.
    aku dok satu family jarang makan sama2.

    ehh masuk matrik. godluck bro :)

    ReplyDelete
  6. rasa macam selama ni tak ditolak, tapi ska yg ambik pinggan dan basuh.

    ReplyDelete
  7. amalina
    usaha lagi!

    nor
    alaa, silap eja pulak. eyy, mana tau?

    naz
    kah kah kah. gua tak penah buat apa yang adik gua suruh.

    cik ayeza
    basuh pinggan lebih afdhal rasanya.

    sca
    aku pun same dol. tp tu lah, pertaruhan lauk2 tersebut menghubungkan keluarga tahu? mak kau patut cuba. keh keh keh

    hero
    gua siap basuh kuali lu tau?

    SDL
    eceh, anak mithali gitu...

    ReplyDelete