20 December 2016

Jenuh ugak Menaip Dalam Keadaan Keypad "J" Tak Function Ni


For any reasons sepanjang aku jadi seorang pelajar, aku akui aku sangat selektif dalam memilih sesorang lencturer itu untuk dijadikan seorang fav lecturer all the time. Jenis lecturer evergreen gitu. Susah, tiada dan tak pernah.

Membawa watak seorang pelajar di peringkat tinggi selama 5 tahun ni tak mudah, dan aku pula memang dari kecil lagi memang sudah diajar supaya, untuk tidak menjadi teacher's pet. Mungkin disebabkan Mak aku dulu merupakan seorang guru, dan aku nampak bagaimana amanah teacher's pet ni terhadap sesorang pendidik tu. Sama ada high hopes, or no hope at all. Kau yang menentukan.

Okay, aku tahu argument aku mengenai teacher's pet tu tak strong. But hey, aku tahu apa yang aku tahu. Trust me.

For 5 years, aku berlagak menjadi seorang pelajar yang badass di mata lecturer lecturer yang mengajar dan pernah berurusan dengan aku. Dengan perangai lambat masuk kelas, dengan perangai last minutes, dengan perangai "pandai menjawab" (baca; pandai menjawab sebab selalu argue for the truth facts), and perangai paling tak menyerlah dalam kelas. Yeah, that's me. Dan disebabkan itu, aku susah untuk ada fav lecturer mahupun sebaliknya; menjadi teacher's pet dikalangan lecturer.

Kenapa susah nak jumpa fav lecturer?
Sebab dengan membawa watak punk rock macam ni, mana lah nak ada lecturer yang akan jatuh hati dan suka pada kau. Kau kena ingat, peringkat pendidikan tinggi ni lecturer bukan lagi macam cikgu zaman kau sekolah dulu kala yang jenis concerned dengan problematic students. So, dengan showing true colours, aku boleh nampak lecturer mana yang bebetul layak untuk dijadikan sebagai seorang fav lecturer bagi aku. Ni bukan sembang pasal lecturer crush gitu. And fuck it, I don't even care what you're calling for that.

Kenapa bukan teacher's pet?
For some reasons, kita kena akui. Walaubagaimana bad ass pun perangai kau, at the end mesti ada juga sorang dua yang akan suka pada kau. So, untuk isu ni, several lecturers dengan jujurnya telah menjadi kau sebagai seorang teacher's pet. And, benda ni most students akan take advantage atas gelaran tu. Dengan kata lain, menjadi seorang pembodek dan sedut seberapa boleh advantages yang bakal diperolehi dari lecturer lecturer tersebut. Ikut lah, aku malas nak sembang hal hal sex-exchange ni. Tapi benda tu wujud, dan kau harus tahu. Cuma aku nak tekankan lebih kat sini adalah, pembodek. Just disgusting I guess.

You can call me paranoid, tapi itu hanyalah point of view dari sisi aku. Kau mungkin ada pendapat lain lain which I really don't care pun kahkah.

Ikut lah memana pun, yang aku tahu. Aku pernah dapat je dedua tu. Beza aku dengan kau, aku tak tunjuk depan orang. Simpan diam diam sudahlah.

Pendidik peringkat tinggi cara mendekati pelajarnya lain, tapi bila kau salah guna dan ertikan; ternyata kau salahlah. Sebab, kau kena ingat. Lecturer pun sebelum dia mengajar pun dia adalah seorang pelajar. So, you think you smart enough? Come on.

Cukuplah rant kali ni versi malas nak tulis bebanyak, dalam dalam dan pedih pedih sebab demam. Cukuplah dengan rant yang paling general untuk isu ni. Sebab I got one, and I'll never talk about it.

Chow.

No comments:

Post a Comment