07 October 2016

Sesuatu Yang Tertinggal

Aku tak pasti, sama ada aku seorang atau semua orang pernah lalui situasi di mana harapan atau kekuatan atau langkah pergi. Tapi aku temui ketiga tiga benda ni terlalu dekat dengan aku. I don't know why, but still there's a reason.

Aku tetibe sentimental malam ni selepas menonton filem seram Lights Out tadi. Aku tau, aku bukanlah pakar dalam review filem tetapi aku yakin, naluri penulis yang ada dalam jiwa aku ni berjaya mematah balik sentimen sentimen yang aku jangka terlalu dekat dengan diri aku. Ya, aku tau filem ni genre dia seram tapi bagi aku tak ada lah seram mana pun kecuali part part mindfuck yang macam "the fuck, you should not make this scene bastard" gitu. Atau dalam kata mudah, scene terkejut. Memang babi rasanya.

Entah, aku taktau kenapa. Tapi tu lah, fikiran dan perasaan aku sebenarnya lebih kepada sentuhan perasaan yang mengundang kesedihan dalam diri aku. And no, I'm not saying that I live in sadness. Tapi sejujurnya aku rasa storyline dia memang padu. Sampai ada scene tu, aku rasa hopeless macam nak kalah dengan perasaan, aku tarik nafas dalam dalam dan aku pergi ke dapur dan seterusnya lepak termenung di sinki dalam few minutes. Dalam gelap aku memandang pandangan rumah belakang yang juga gelap, gila dah pukul 1.00 pagi dah pun masa tu. Banyak benda yang aku fikir, kekadang aku pun tak faham kenapa aku jadi begini.

Sejak dua tiga hari ni, aku selalu trrfikir pasal aku banyak sangat hutang jasa dengan orang. Itu belum lagi cerita pasal hutang duit (even depa cakap tak kisah / ikhlas), lagi cucah ati akueww. Kakaka okay.

Hutang jasa ni entahlah, aku pun taktau macam mana nak describe. Aku faham, kita manusia hidup dalam komuniti ni, memang tak boleh lari dari hutang jasa. Tapi aku? Aku rasa aku dah banyak sangat menyusahkan orang dalam bentuk jasa. Aku kekadang taktau, entah apa pandangan terhadap aku sampai depa sanggup curahkan effort dan juga jasa pada aku. Padahal aku ni tak adalah baik mana. Sedih, bila ingat balik pasal benda benda ni. Lagi lagi bila aku tau, aku takkan mampu bayar balik hutang jasa depa tu dalam masa terdekat tu.

Aku tau juga, yang aku ni entah sempat ke tidak nak bayar pada depa balik cuz I'm fuckin' hopeless right now. Aku sekarang ni dalam kategori banyak menerima daripada memberi. Itu yang buat aku sedih dengan diri aku sekarang. Semacam manusia yang tak ada kudrat langsung untuk menjayakannya.

Alah, fuck off lah. Aku tak tenang bila fikir pasal benda ni. Even sekarng, masa menulis ni ha. Sebab tu (kalau ada orang bacalah blog ni), tulisan aku kali ni macam tunggang langgang sikit. Aku sendiri taktau apa yang aku cuba sampaikan. Tapi itu lah benda benda yang meresahkan hati dan minda aku sekarang.

I'm not happy anymore bila aku asyik menerima. Macam sekarang nni. Aku tau, sekarang ni aku berada di "bawah", tapi aku rasa macam susah gila nak kasi dok "atas" balik.

Aku fikir, nanti nanti saja aku sambung tulisan ni kasi sedap sikit. Itu pun kalau aku rajin.

Aku harap kalau masih ada yang membaca blog ini, dapat doakan aku sebarang dua kebahagiaan pada aku sama. Seriously, I'm not happy.

Dulu, aku mungkin ada seseorang untuk aku curahkan, sekarang? Ah, entah lah. Aku pun taktau nak cakap macam mana.

Kau mungkin tak faham, aku ni baru dua hari lepas dipuji depan orang ramai atas personaliti dan attitude aku oleh seorang yang boleh kata idola juga lah bagi aku. Tapi aku taktau nak respond macam mana, and I was like be cool without smiling and just stare him for seconds. No shake hands, no thanks and aku dah rupa "keluar dari circle dia.

Dude, aku dah lama sangat tak rasa happy ni. Mana happy ni hilang aku pun taktau. Moga moga Tuhan perkenan doa aku untuk jumpa dia semula.

Kebahagiaan yang dicari.

No comments:

Post a Comment