13 November 2016

Walaupun Kau Tahu, Tapi Ada Lagi Orang Taktau Yang Aku Ni Power


Taktau nak cakap macam mana. Perasaan huru hara ni lain macam pula aku rasa. Sama ada aku tak habis habis nervous pasal viva next week, atau aku tengah hati tak tenang. Aduhai, nak mengeluh pun taktau punca ni apa kes?

Selalu lah selalu, ramai orang ada tanya, "kalau kau berpeluang ada super power antara being invisible atau a mind reader, kau pilih yang mana?"

Secara jujurnya, aku tak jumpa jawapan untuk katakan nak jadi invisible. And mostly, orang yang memilih untuk jadi invisible akan jawab, "sebab aku tak rasa aku pedulikan apa orang fikir."

Shit, that was my thought. But still, I can't chose for being an invisible man. How I wish to be tak pedulikan apa yang orang fikir. Mungkin, secara lahiriah nya aku memang bersifat begitu. Bukan suka jaga tepi kain orang maksud aku.

Aku ni sedari dulu lagi aku perasan, orang memang suka cerita dengan aku. Somehow aku terfikir juga apa yang membuatkan orang berani share cerita cerita berat pada aku, sedangkan aku sendiri tak yakin yang aku boleh simpan cerita tu sebagai rahsia. Sama ada aku ni memang pendengar yang baik, atau aku ni memang boleh dipercayai, aku pun taktau.

Sebab,
Kalau aku sendiri ada masalah pun, aku amatlah susah untuk share cerita cerita aku. Aku tak rasa cerita cerita aku boleh simpan dengan baik, dan aku tak rasa si pendengar peduli sangat pun pasal cerita cerita yang aku nak share tu. Secara literal nya, aku akui lah bahawasanya haha aku ada trust issue pada orang. And at last, aku amik keputusan untuk simpan seorang je tak share pada orang. Benda ni kekadang jadi payah untuk aku, yelah at some point aku pula yang tak boleh nak share cerita aku pada orang sedangkan dalam masa yang sama, orang orang berterusan contact/ jumpa aku sebab nak share cerita depa ni.

Kau faham tak ni apa yang aku tulis? Tak faham, boleh berhenti baca kot kahkah

Pakcik Ben dalam cerita Spiderman pernah berkata,
"Great power comes with great responsibilities."

Aku percaya Pakcik Ben walaupun Pakcik Ben ni tak kenal aku pun. Kahkah. Tapi tu lah, bukan maksud aku, aku nak super power mind reader tu, tapi sebenarnya benda benda menarik ni yang membentuk aku supaya aku selalu memilih untuk super power mind reader tu.

Tolak tepi lah suka tepi jaga kain orang tu. Aku percaya, mamat setenang aku tak sampai tahap tu lagi untuk jadi manusia berguna.

Secara teknikalnya pula, aku rasa aku pilih kuasa mind reader ni sebab aku suka fikir benda benda kompleks, impact and consequences tentang sesuatu perkara. Itu je kot.

Sebab aku banyak pegang rahsia orang, cerita orang dan kekadang hati orang. Apa mahu bikin? Secara tak langsung juga, benda benda ni membutkan aku jadi seorang yang paranoid untuk certain cases atau situation.

Dan sebagai seorang pelajar bisnes juga, aku yakin lah ciri ciri supaya fikir dalam dalam tu ada pada diri aku. Business student kot, come on. Kau ingat kau study engineering je boleh asyik fikir pasal solusion? Apa study medic je boleh fikir simptom, consequences and cure pada pesakit? Oh, come on. Hormat lah aku sikit, kalau tak banyak pun kakaka

Yang penting lah kan, aku tak pedulik sangat pun sebenarnya pasal super power ni. Sebab aku percaya je, yang orang orang biasa pun boleh jadi super hero. And believe me, I really wanna be that kind of guy.

A guy yang hang takdak apa apa pun, hang boleh jadi hero pada sesetengah orang.

Tapi aku percaya juga, sebelum kau nak jadi macam tu, nak taknak kau kena build up a great profile dulu. Create something apa yang orang nak pandang pada kau sebenarnya. Kalau tak, memang haram sampai kesudah lah hang nak jadi hero even hero biasa biasa je pun.

Okay, cukup rant pasal super hero aku ni.

Sejujurnya, aku suka and nak sangat tahu apa yang orang nampak pada diri aku. Sebab aku rasa, aku ni salah seorang manusia tak berguna juga kekadang. Itu je.

Kahkah.

Okay, chow.


No comments:

Post a Comment