05 May 2016

Langsung Tak Faham


How I used to say.
Malam ni aku tak keruan, langsung. Perasaan jujur ni macam dah lama tak singgah. Suatu perasaan yang bercampur baur, yang aku sendiri tak dapat kenal pasti apa dan di mana keberadaan dia. Sedar tak sedar, aku tak henti tersenyum dari tadi. Bila dah lama tersenyum, dia tarik turun ke hati pulak. Secara tak langsung, terus hati aku berkecamuk sekarang ni.

Dia (puncanya), bukanlah suatu kepastian mahupun putik kepada harapan. Tapi entah, kenapa tiba tiba perasaan ni boleh muncul. Aku sedar, benda ni melawan norma aku. Makan tahun aku pernah rasa apa apa yang berkait dengan perasaan macam ni. Aduh.

Gaban ada pesan tadi,
"Just feel it and let it consume you, bro."
Aku hanya boleh membalas,
"Susah, takut."

Entah, aku taktau nak terang macam mana. Aku sendiri gelap gelita ni.
Tapi ada orang kata, yang terang itu hanya wujud dengan kehadiran gelita. Boleh jadi, ini titik tolak perubahan kepada aku. Andai bukan 'dia' yang dimaksud Tuhan, tapi aku yakin untuk diri aku sendiri. Ya, yakin.


No comments:

Post a Comment