19 August 2011

Comel

" Hye, abang comel"


"Dia ni la kan yang comel dalam fesbuk tu kan?"


"Dale comelll"


"Ehhh, comel buat apa kat sini?"


"Comel, kau dah siap blom tutor 15?"


Aku pelik pagi tu semua orang yang jumpa aku mesti cakap aku comel. Walaupun aku tau memang aku comel, tapi agak mustahil untuk impak yang sebegitu rupa. Relax. Biasa la tu. Nama pun artis. Keh keh keh.

Tepat pukul 5 petang.

Aku online fesbuk untuk memuja profile si Ekyn. Nama baru dalam hidup aku mungkin. Tapi aku pelik, kenapa banyak sangat nortification aku ni! Dengan penuh istiqamah aku tekan satu persatu.

Wall post berbunyi;
"Nama saya Dale. Orang kata saya comel. Untuk mengetahui kebenaran fakta tu, di sini saya ingin meminta pendapat anda semua. Adakah benar saya comel? Ya, sememangnya saya comel tapi adakah kehenseman Zaki dapat menandingi kecomelan saya? Please, leave your comment here. Thank you."
Likes this: 24 people
Comments: *Tak ingat, yang pasti banyak. 
*Aku senyum

***

Tidak lama kemudian,
seekor makhluk bernama Aza ditemui mati di bilik 14.
And please,
jangan tanya kenapa.

Pesanan dari OB: 
Tolong jangan lupa logout fesbuk anda,
bila guna laptop member.

8 comments:

  1. lu memang comel. tanpa kompromi haha

    ReplyDelete
  2. member2 macam ni memang ramai .

    antara nya , aku lah . ha ha ha !

    ReplyDelete
  3. naz: byk la lu tanpa kompromi.

    ida: gua selalu. dah macam makan nasi dah.

    hero: sometimes, aku pun macam tu jugak. keh3

    ReplyDelete
  4. itu kan kebenaran. berbanggalah.

    ahah

    ReplyDelete
  5. jgn nak bangga sgt nub. pukul kau jap lg. keh3

    ReplyDelete
  6. wakakakakaka.... nasib baik dia tak ckp i am gay.... hahaha

    kawan aku 2 kali selalu tak logout.... aku nanti nak bikin onar gak la... hahaha

    ReplyDelete
  7. sangat bagus itu idea wahai ikar. jangan tak buat pula. keh3

    ReplyDelete