27 August 2011

Hobi baru

Pagi tu, jam Swatch aku menunjukkan pukul 8.43 pagi. "Ciss, camne boleh terlajak ni!" monolog aku dalam hati. Aku bangun dari katil, disusuli bunyi krekk krekk. Dengan selaju dan sebasah mungkin aku mandi, siap siap terus chow pergi KTM. Ini jam perut aku sakit bagai jarum dicucuk pada jari pun aku terpaksa hadamkan. Bukan apa, kalau aku layankan jugak perut ni mau kena maki ngan Jim sebab lambat nanti.

Sesampai nye tren kat stesen KKB, aku mencari bayangan Jim. Sialan ini anak. Mana beliau? Puas aku panjang panjangkan leher mencari beliau dari dalam tren. Tup tup tren dah bergerak. Eh, Jim ni kurang ajar jugak. Semalam baik punya plan nak grak Kolumpo, tapi batang hidung pun tak nampak ni.

Aku tenangkan diri. Capai phone, terus call mangkok sorang tu.

"Hoi, mana dikau?!"

Tak sempat beliau nak jawab, tetibe kepala beliau terpacul dari koc wanita.

Cilake. Mangkok ni masuk dari koc wanita rupanya. Muka dah la macam penjenayah, masuk pulak koc wanita. Peratus beliau nak kene rogol dek wanita wanita tu 99.9999999% tahu? Habis, makin gelap lah masa depan beliau.

Agak agak dah sampai Imbi, kami terus gerak mencari sorang lagi kutu kat Kappa Shop. Sempat jugak aku try test beg beg yang aku minat. Sambil sambil tu, tangan aku ligat mencari price tag.

"Fakkk, mahal gila! Out of budged ni."

Dengan muka penuh kehenseman, gua capai phone; "Hah, OKTS. Apa, kau dah sampai? Kejap kejap, kau tunggu situ aku cari kau."

Lantas, aku berlalu pergi tanpa menoleh lagi pada beg dan akak Kappa Shop tersebut. Kejadah apa nak beli beg sampai ratus ratus. Bikin duit melayang je.

9 comments:

  1. nickname member gua. panjang kan? keh3

    ReplyDelete
  2. nak cakap dia ada jam swatch leteww . HAHA
    lawa tak beg tu ?

    ReplyDelete
  3. nub:
    mau tak stylo. gua yg bg nama tu. haha

    si hitam manis:
    erm, takde la nak cakap. tp dah tercakap dah pun. haha. lawa la jugak. mmg taste den lah. lain hari gua igt nak cari beg tu balik lah.

    ReplyDelete
  4. aku selak2 dan out of bajet, aku buat dek slmber blah dr kedai.

    Renung lama2 kang bhya

    ReplyDelete
  5. haha, tau takpe. kira same la hobi kita ye dak?

    ReplyDelete