10 January 2017

Comfort Zone Adalah Harapan Yang Manis Manis Tapi Tiada Hasil


Sebenarnya, rasa ass juga bila dah seminggu tak buat apa apa since siap kemas bilik itu hari. Entah kenapa tiba tiba, aku dah terbiasa menjadi selesa tak buat apa apa ni. Life aku jadi boring, dan selesa dengan ke-boring-an itu. Fak!

Tolak tepi semua bullshit yang melekat dalam kepala otak ni.

Dengan itu, aku isytiharkan bahawa aku akan sambung kemas ruang tamu pukul 12.00 pagi ini. Esok pagi, start kemas halaman rumah yang aku rasa mungkin akan siap dalam tempoh 3 hari kalau aku konsisten buat setiap pagi dan petang. Mak aku pun dah beli pokok lemon tu. Aku je tak cari pasu dan tanah yang sesuai untuk ditanam lagi. Kelapa bertandan tandan kat atas pokok tak kasi settle lagi. Gila, macam mana seminggu ni aku boleh selesa tak buat apa apa selain hibernasi, makan, movie dan berselang seli dengan membaca buku yang tak habis habis.

Aku jarang tulis plan aku dalam blog, tapi aku rasa kali ni perlu sebab entry kali ni aku nak jadikan motivasi buat diri sendiri. Kalau tak canang kat orang, simpan sendiri sendiri nanti tak gerak. Haa ni, bila ada tau plan ni, jadi aku kena tunaikan sampai selesai. Gitu. Takde nya niat aku nak buat busy tunjuk ke orang.

Langkah pertama tahun baru itu hari, aku dah uninstall Twitter dalam phone. Dengan harapan aku mampu luangkan lebih masa untuk membaca menghabiskan buku buku yang tertangguh dan seterusnya latihan menulis di blog (sebab tu tengok aku macam rajin sikit update blog sejak tahun baru ni). Tapi tu lah, aku tak puas hati sebab aku jadi selesa bila takde kerja nak buat ni. Membaca tak seberapa, menulis tak datang datang idea, yang lebihnya makan dan tidur sahaja. "Such a waste," kalau ada bakal mak pak mertua datang rumah nak usha calon menantu bila tengok keadaan aku begini.

Okay lah, aku ada masa kurang dari 45 minit untuk lepak dan cari motivasi balik ni. Izinkan aku untuk menikmati masa yang ada ni dulu.

Chow.


No comments:

Post a Comment