03 January 2017

Anjing Pun Boleh Bermimpi Kalau Dia Mahu, Cuma Dia Ambil Keputusan Untuk Cukup Sekadar Jadi Setia Je



Aku bukanlah jenis cepat/ter-sentap ni. Sebelum aku tawar hati aku dah beberapa kali pujuk dan bagi kata rasional, tapi kau keras. Kau suruh aku hadam kata kata kau. Okay takpa, aku hadam dan faham.

Disebabkan itu juga, aku fikir tak semua yang kita nak kita akan dapat. Aku bersama mimpi aku boleh mati terkandas sebelum membuat langkah. Oh, tak. Silap. Bukan mimpi aku. Mimpi kau asalnya. Cuma, aku malas nak terangkan banyak kali pasal mimpi ni hak milik siapa, yang aku tahu aku ada passion dengan mimpi tersebut dan aku willing untuk turut serta. Itu je.

Kau jangan cakap sebab dah masuk tahun baru, kau kena ada azam baru dan mimpi yang kau suruh aku hadam dulu ni, telah menjadi azam baru untuk tahun ni. Itu bullshit.

Kau pandai, aku pun pandai. Kau keras, aku pun keras. Kau ego, aku pun boleh ego. Tapi macam aku cakap awal tadi, aku ni bukanlah jenis melulu punya orang. Cuma aku dah tawar hati. Now, kalau betul kau nak build balik mimpi kita dulu kau gain lah balik trust aku. Itu je.

Dan untuk kedua kali aku pesan, jangan sebab dah masuk tahun baru kau jadikan mimpi ni sebagai azam baru kau sudah lah.

Kita semua pun tahu, apa akan jadi bila azam baru tercipta semasa tahun baru menjelang. Kan? Sampah.

Macam ni lah, atas dasar passion yang jitu aku okay je kalau nak support dan beri tunjuk ajar. Sebab aku sedar, ilmu yang aku ada ni bukan milik aku pun. Semuanya hanyalah pinjaman dari Dia semata. Kau doakan yang terbaik untuk aku pun, aku dah syukur.

Holier-than-thou. Remember?


No comments:

Post a Comment