19 October 2011

Tongkat Ali Power Root

"Ahh, ngantoknye nak MUET." Suara tu sayup sayup kedengaran dari luar bilik Roy.

Lantas beliau terjaga, tengok jam henfon di tepi bantal, "Oh, demmit! Baru pukul 8 la cilake. Gua MUET pukul 11. Psycho betul."

Tapi nak taknak, Roy kena bangun jugak la, sebab tetibe beliau teringat beliau ada last meeting dengan 3 orang ahli groupnya. Usai bersiap, mandi segala. Beliau menuju ke kafe bersama Sein. Pagi itu, langkah mereka berdua sungguh yakin dan bergaya. Lebih lebih lagi Sein. *Aku yang menulis ni pun taktau kenapa. Mungkin sebab Sein pakai baju Roy kott.

Sesampainya di kafe, dua dua ekor kutu ni order air yang sama, tongkat ali power root. Masing masing nak elak mengantuk barangkali. Mereka tak amik breakfast sebab dorang rasa urban bila buat macam tu. Sambil menghirup kemanisan tongkat ali power root di pagi itu, mereka menunggu lagi seekor kutu, Haq. Haq ni berbody solid tapi sayang, bertengkok pendek pula. Tapi takpe, berbekalkan sijil penyertaan berzanji peringkat sekolah sekolah 2 tahun lepas, ramai jugak awek yang crush dengan beliau.


***

Semalam aku selongkar loker aku nak cari slip exam. Naya wo kalau benda ni takde. Boleh gelap masa depan aku, lagi bape hari nak final ni. Tetengah aku mencari tu, tetibe aku terjumpa Jue Aziz dalam loker aku. Dia duduk bersimpuh. Peh, dia nampak comel do. Lantas kami berdua pun berkahwin dan dikurniakan 4 orang anak yang comel saling tak tumpah sebijik macam parents dorang jugak.

Tetibe gua rasa semangat pagi ni .

8 comments:

  1. makin teruk fantasi kau ni....pergi minum power root sana...


    kim salam jue aziz jugak..

    ReplyDelete
  2. aku pun berharap satu hari nanti aku akan berkawin dengan Damon (pelakon) dan dikurniakan anak comel comel

    ReplyDelete
  3. hitamanis:
    motif? minumlah power root. keh3

    ikar:
    akan ku sampaikan :)

    intan:
    haha, intan gatal

    ReplyDelete